بهترین جعبه ابزار

بهترین جعبه ابزار


شما می‌توانید جعبه‌ی ابزار خود را با بهترین ابزارهای موجود پر کنید، اما اگر خودروی شما در فاصله ی 50 کیلومتری از تمدن خراب شود و جعبه ابزار را در خانه گذاشته باشید، هیچ کاری به جز صبر کردن برای نیروهای امدادی از شما برنمی‌آید. در موردخودروها، ریسک کردن معنی ندارد. همیشه ابزار و قطعات مورد نیاز اولیه را در خودروی خود نگه دارید. به جز جعبه ابزار خودرو که باید پر از لوازم تعمیری اولیه باشد، وسایل زیر را هم در خودروی خود نگه دارید:

🔶پارچه‌ی کهنه

همیشه یک پارچه‌ی تمیز و بدون پرز درخودرو نگه دارید تا با آن بتوانید میله‌ی عمق‌یاب روغن را تمیز کنید. برای پاک کردن شیشه‌ی جلو در هنگام بخارگرفتگی و کدری هم می‌توانید از آن استفاده کنید.

🔶قطعات اضافی

اگر شمع‌ها، فیلترهوا یا قطعات کوچک دیگر را تعویض کردید، در صورت خراب نبودن کامل آنها، آنها را در صندوق عقب و کنار ابزارهای خود نگه دارید تا در مواقع نیاز به آنها دسترسی داشته باشید. نگه داشتن چند پیچ و مهره در خودرو هم می‌تواند گاهی به شما کمک کند.

🔶قطعات اضطراری

دو تیغه‌ی برف پاک‌کن، یک درپوش رادیاتور و چند فیوز اضافی در خودروی خود داشته باشید. اگر به مناطق گرم و دور افتاده سفر می‌کنید، داشتن شلنگ بالا و پایین اضافه برای رادیاتور پیشنهاد می‌شود. تسمه‌های موتور معمولا گران‌قیمت هستند، اما بهتر است از آنها هم اضافه داشته باشید.

🔶لاستیک زاپاس

داشت لاستیک زاپاس نیاز به توضیح ندارد، فقط به یاد داشته باشید که گاه به گاه آن را چک کنید. اگر زاپاس شما هم پنجر باشد، به دردسر زیادی خواهید افتاد.

🔶آچار چرخ

معمولا، آچار چرخ و جک را با هم به شما تحویل می‌دهند. اگر لازم شد آچار چرخ بخرید، نوع ضربدری آن را بخرید که نیروی اهرمی بیشتری دارد و کار با آن آسان‌تر است.

🔶کابل‌های جامپر

یکی از معمول‌ترین مشکلاتی که ممکن است برای خودرو پیش بیاید از کار افتادن باتری و روشن نشدن است. استفاده از باتری قدیمی و یا روشن گذاشتن چراغ‌ها و وسایل برقی در هنگام توقف می‌تواند شما را کلی معطل کند. با استفاده از کابل‌های جامپر می‌توانیدخودروی خود را باتری به باتری (جامپ‌استارت) کنید.

🔶وسایل مورد نیاز در برف و سرما

اگر در مناطق سرد زندگی می‌کنید و یا قصد رانندگی در مسیرهای کوهستانی را دارید، زنجیر چرخ و یا یک کیسه شن به همراه داشته باشید. با یک پارو یا بیلچه‌ی کوچک می‌توانید تایرهایی که در برف گیر کرده‌اند را آزاد کنید. اگر یک کاردک داشته باشید، می‌توانید به راحتی برف و یخ را از روی شیشه‌ها (مخصوصا شیشه‌ی جلو) پاک کنید. داشتن یک قوطی ضدیخ در هوای برفی مفید است.

🔶چراغ‌قوه

داشتن چراغ‌قوه به شما کمک می‌کند در هنگام خرابیخودرو زیر کاپوت را ببینید. اگر برای تعمیر نیاز به توقف دارید، در مواقع ضروری می‌توانید با استفاده از آن به خودروهای دیگر هشدار دهید. برای پیدا کردن وسایلی که زیر صندلی‌ها می‌افتند هم می‌توان از چراغ‌قوه استفاده کرد.

🔶بسته‌ی کمک‌های اولیه

یک بسته‌ی کمک‌های اولیه در خودروی خود نگه دارید. این بسته باید شامل بانداژهای مختلف، موچین، چسب‌های بهداشتی، پماد آنتی‌بیوتیک، مواد ضدسوزش و یک ضدعفونی‌کننده‌ی خوب باشد.

🔶صابون مایع

اکثر صابون‌های مایع حل‌کننده‌ی روغن هستند و بعد از تعمیر و تمیزکاری به کار می‌آیند.

🔶دستکش

در خودرو یک جفت دستکش نگه دارید تا در مواقع اضطراری بتوانید از آنها استفاده کنید. دستکش‌های لاستیکی صنعتی در برابر بنزین، حلال‌ها و اسید باتری مقاوم هستند

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

    به مکانیک نیاز دارید؟ تماس بگیرید!